آفت پسیل یک معضل جدی برای باغدارن می باشد و سالانه به منظور مقابله با آن هزینه­های بسیار زیادی می شود، و به لحاظ اقتصادی ضربه و خسارات جبران ناپذیری به مزارع وارد می­کند.آفت پسیل دارای چند نسل در سال می باشد به همین دلیل است که میزان خسارتی که وارد می کند بسیار زیاد می­باشد. این آفت تقریبا سه دوره زندگی دارد ابتدا تخم است سپس پوره یا نوزاد و در نهایت به یک حشره کامل تبدیل می شود که برخی نر و برخی ماده هستند. هدف از این اختراع، دستیابی به محلولی برای مبارزه با آفت پسیل به منظور کاهش خسارات وارده به باغات پسته، زیتون و گلابی می باشد با این رویکرد که محلول طراحی شده علاوه بر اینکه فاقد اثرات زیست محیطی باشد و مخاطره ای برای انسان نداشته باشد، دارای خاصیت ریزمغذی برای رشد گیاه نیز باشد.

شرکت هرمس با اتکا بر توان فنی دانشمندان جوان خود، پس از اینکه چالش و عضلات حوزه کشاورزی در مزارع پسته را درک نمود از سال 1398 وارد این چالش ملی گردید و به یاری خداوند پس از مطالعات اولیه موفق به طراحی محلولی برای کنترل پسیل پسته و زیتون و گلابی گردید، از همان سال 1398 این محلول در اکثر مزارع بزرگ کشور کار فارمی خود را آغاز نمود و پس از گذشت 3 سال استفاده دز مزارع بزرگ توانست با اخذ رضایتمندی بسیار بالائی از مشتریان وارد فاز تجاری سازی این محصول گردد.

لازم بذکر است محلول کنترلگر پسیل پسته، زیتو و گلابی در حال ثبت دانش بنیانی می باشد و روند ثبت اختراع این محصول نیز طی گردیده است. طراحی فرمولاسیون این محصول با استفاده از الگوریتم پیشرفته هوش مصنوعی انجام پذیرفته است. همچنین از ویژگی منحصر به فرد این محصول می توان به عدم آلایندکی محیط زیستی و همچنین فاقد هر گونه عنصر سمی برای انسان و مبازرات بیولوژیک اشاره نمود. از مشتریان عمده این محصول می توان به شرکت سهامی زراعی ایران اشاره نمود. همچنین از این محصول به صورت مبارزه پایلوت در سازمان فضای سبز شهرداری اصفهان در سال 1400 و 1401 استفاده شده است.

همچنین از افتخارات شرکت هرمس می توان به عضو وابسته انجمن پسته ایران نیز اشاره نموده که این برگی زرین از افتخارات مجموعه هرمس به شمار می آید.

2 دیدگاه. همین الان خارج شوید

  • علی سامی فر
    فروردین 16, 1402 4:02 ق.ظ

    سلام اسم محلول چیه و کجا میتونیم تهیه کنیم و مقدار مصرف و دستورات آن چطوریه و قیمت ؟؟

    پاسخ
    • با سلام و احترام
      این محلول در حقیقت یک نوع محلول شستشوی درخت هست با این مزیت که هیچ گونه آلایندگی محیط زیستی ندارد و دارای عوارض استفاده نمی باشد، تولید کاملاً ایرانی دارای ضمانت 100 درصدی و همچنین شرایط پرداخت اقساطی، ضمنا در قبال خرید این محلول مزرعه شما در مقابل آفت پسیل بیمه خواهد شد. برای اطلاعات بیشتر با شماره 09120258458 تماس بگیرید

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.